welcome

Saturday, December 25, 2010

peRJALaNAN pULanG 24/12/10

harini lepas pektis je,
aku trus cari tiket utk balik segamat johor..
sbb aku balik:
1. sbb nk amek kasut hitam yg aku tinggal aritu...
kasut nie nk gne utk show 28 nie...
2. nk gi reunion kwn2 form 5 SMK Seri Jementah esok (25/12/10) kat kfc segamat..
knape xnaik kete??
sbb2nye adelah::
1. abes pektis pkul 5.. aku silau malam...
2. confirm jalan sesak sbb sok krismas
3. malas nk drive
4. pnat lerrr..
5. lek kjap je..
6. jimat..
huhuhu.... 2 la sbb2 nye.. hahhaa..
tp perjalanan td gile lame.. ceh,
aku da la lame xnaik bas..
pening tol nek bas..
aduhh
btolak dr shah alam td pkul 6ptg..
aku igtkan bas terus ke segamat..
rupenye sggah kat bukit jalil utk amek org..
ramai giler org kat bkit jalil..
sesak!
ramai org nk balik..
berkerumun org nak nek bas..
sedih lak tgk org2 yg xdpt nek bas..
smuanye merayu2, menjerit2
nak nek bas..
aku rase bersyukur lak sbb nek dr shah alam yg mmg xrmai sgt,,
aman sentosa jerk..
kire selesa la..
aku tgk muke smue kat bukit jalil nie masam jerk..
al maklum la,
myb da lame tggu bas..
patutnye pihak bas xleh wat camtuh..
die kne adil ngan org2 yg beli tiket..
diorg xpatut utk sumbat2 org sesuka hati jerk..
jadi xadil utk org yg tggu turn..
diorg kne ikot la tiket yg dbeli..
lau agak2 da penuh or xde bas,
jgn jual la tiket..
nie seolah2 mnipu org lak..
awak bukan syarikat bas chikai2 wahai cepat ekspress oi..
peka la ngan keadaan n customer..
ksian tgk org2 tu..
mane yg urgent nk balik cepat,
xdpt balik lak dsbabkan perkara2 camni..
huh, tu satu hal...
lagi satu,
nak tegur pasal tmpat bas kat bukit jalil nie..
aku xpnah nek bas kat stu..,
nie first time la gi sne..
2 pn xturun..
aku tgk trok giler tmpat 2..
dgn jalan berlubang2,
kalau kecik xpe,
nie besar giler!
tayar bas pn leh masuk.. eerrr...
tlong la baikkan.. tmpat 2 da la tumpuan..
ish3..
lagi stu,
khemah2 utk org mnunggu bas,
np xdsediakan lampu??
nak suruh dorg tggu dalam gelap ke?? ish..
2 satu, lau jadi bende bruk2??
al maklum la,
mcm2 leh jadi gelap2 nie..
sdiri mau igt aaa...
pkul 8 baru kluar dr bukit jalil...
huh..
spanjang perjalanan dr bukit jalil ke seremban..,
sesak giler jalanraya...
aduhh..
esok krismas,
agaknye smue org sbuk balik..
nsib bek la aku nek bas,..
huhu...
tp pggung panas arh dok lame2..
sakit tulang blakang.. adehh..
prjalanan yg patutnye xlame,
jadi lame..
pkul 9.20p.m. baru smpai seremban..
aiyoo...
then, aku malas nk amek tau jalan da..
perut lapar, kpale pening, punggung lenguh..
aiyoo..
al maklum la..,
lame xnek bas,,
hehehe.. 
mabuk jalan la nek bas..
hahaha..
da la mmg xsmpat makan..
mmg dlm bas berbunyi je la prot nie..
hahaha...
sampai td pkul 11.10p.m..
huh..,
patutnye pkul 9 lbih da smpai..
eeerrr...
nasib2...
xpe, 
janji slamat smpai.. :))
sok xsabar nk gi reunion..
sok ade kenduri kawin lagi..
yahoo..
makan n makan..
yeeehhaaa,,, :))

No comments:

Post a Comment